Vehiculele australiene emit cu 50% mai mult dioxid de carbon (CO₂) decât media pe piețele majore ale lumii. Aceasta este concluzia unui nou studiu care compară performanța emisiilor de CO₂ ale mașinilor din Australia.
Comparația sugerează că Australia va fi probabil cu mult sub ținta de emisii nete zero pentru 2050 la nivelul întregii economii pentru transportul rutier. Pentru a atinge obiectivul, politicile de reducere a emisiilor vehiculelor trebuie intensificate și susținute de o serie de alte politici.
Guvernul australian a anunțat opțiuni pentru un nou standard de eficiență a vehiculelor (NVES) – care nu trebuie confundat cu Strategia națională pentru vehicule electrice (NEVS). Fiecare opțiune ar stabili o limită națională a cantității de CO₂ care pot fi emise pentru fiecare kilometru parcurs, în medie pentru toate mașinile noi vândute.
Standardele obligatorii de emisii de CO₂ sau de eficiență a combustibilului sunt recunoscute la nivel internațional ca element fundamental pentru reducerea emisiilor din transport.
O nouă analiză arată nevoia urgentă ca Australia să adopte un standard strict, bine conceput și obligatoriu de eficiență a combustibilului. Acest standard și politicile suplimentare sunt esențiale pentru a ține pasul cu progresele tehnologice și cu decarbonizarea din alte țări dezvoltate.
Atât standardele de eficiență a consumului de combustibil, cât și de emisii vizează aproximativ același lucru: reducerea consumului de combustibil și a emisiilor de gaze cu efect de seră. Procedând astfel, reduc, de asemenea, costurile cu combustibilul pentru consumatori și îmbunătățesc securitatea energetică.
Aproximativ 85% din piața globală a vehiculelor ușoare a adoptat aceste standarde de-a lungul timpului, în unele cazuri cu zeci de ani în urmă. Statele Unite, Uniunea Europeană, Canada, Regatul Unit, Japonia, China, Coreea de Sud, Brazilia, Mexic, Noua Zeelandă, Chile și India le au toate. Australia și Rusia sunt cele două excepții în lumea dezvoltată.
Australia are o lungă istorie de dezbateri cu privire la obligativitatea acestor standarde pentru vehicule, potrivit Science Alert.
Australia are standarde voluntare din 1978. Aceste obiective nu au fost întotdeauna îndeplinite din cauza lipsei de aplicare.
Noul studiu a comparat nivelul emisiilor de CO₂ din Australia, China, UE, Japonia și SUA. S-a constatat că emisiile de dioxid de carbon de la vehiculele de pasageri australiene au fost cu 53% mai mari decât media acestor piețe majore în 2021.
Este important că, fără acțiuni eficiente, acest decalaj de performanță este de așteptat să crească în anii următori. Asta pentru că celelalte piețe se îndreaptă spre adoptarea agresivă a standardelor care conduc la tranziția către o flotă de vehicule cu emisii scăzute sau zero.
Un nou record pentru emisiile de CO2 în 2023
Vacile hrănite cu alge ar putea ajuta la reducerea emisiilor de metan
Emisii asemănătoare aurorelor, detectate în premieră pe Soare